• Narrow screen resolution
  • Wide screen resolution
  • Wide screen resolution
  • Increase font size
  • Decrease font size
  • Default font size

Παγώνη Πολυτίμη
Φυσικοθεραπεία

Παγώνη Πολυτίμη
Φυσικοθεραπεύτρια Msc ΑΠΘ

Η Φυσικοθεραπεία (ο σωστός όρος είναι φυσικοθεραπεία διότι αποτελεί τη θεραπεία με φυσικά μέσα) είναι το σύνολο των μεθόδων που χρησιμοποιούνται απο τον πτυχιούχο φυσικοθεραπευτή, ο οποίος αποτελεί τον εξειδικευμένο επαγγελματία, με στόχο την θεραπεία και τον περιορισμό συμπτωμάτων ασθενειών και παθολογικών καταστάσεων που είναι συνδεδεμένες με προβλήματα κινητικά. Οι τομείς στους οποίους η φυσικοθεραπεία εφαρμόζεται είναι στην αποκατάσταση νευρολογικών παθήσεων, σε παθήσεις του μυοσκελετικού συστήματος, σε καρδιαγγειακές και αναπνευστικές νόσους. Η αναφορά στον όρο φυσικοθεραπεία δε σημαίνει ότι θεραπεύεται η πάθηση αλλά πιο σωστά επιχειρείται η προσπάθεια επανεκπαίδευσης των φυσιολογικών κινητικών προτύπων τα οποία έχουν χαθεί εξαιτίας κάποιας διαταραχής.


ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ- ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΑΚΡΑΤΕΙΑΣ ΟΥΡΩΝ

physiotherapy 

Αντιμετωπίστε μόνοι την ακράτεια ούρων
 

Τι είναι το πυελικό έδαφος;

Το πυελικό έδαφος είναι ένα σύνολο μυών και συνδέσμων που στηρίζουν την ουροδόχο κύστη, τη μήτρα και το έντερο.

Γιατί πρέπει να γυμνάζουμε τους μυς του  πυελικού εδάφους;

Οι μύες του πυελικού εδάφους και η κακή φυσική τους κατάσταση  ευθύνονται για τα επεισόδια ακράτειας που μπορεί να έχουμε κατά καιρούς στη ζωή μας. Για τις γυναίκες, οι εγκυμοσύνες, οι γέννες και οι αυξομειώσεις του βάρους, ενώ για τους άνδρες μία χειρουργική επέμβαση για τον προστάτη, θα μπορούσαν να προκαλέσουν τη χαλάρωση των μυών του πυελικού εδάφους και κατά συνέπεια την εμφάνιση επεισοδίων ακράτειας.
Ευτυχώς όμως, οι μύες του πυελικού εδάφους αντιδρούν όπως και οι άλλοι μύες του σώματός μας, έτσι, ακολουθώντας ένα κατάλληλο πρόγραμμα ασκήσεων μπορούμε να τους εκπαιδεύσουμε και να τους δυναμώσουμε. Και ένα καλά γυμνασμένο πυελικό έδαφος σημαίνει καλύτερο έλεγχο της κύστης με λιγότερο έως και καθόλου πρόβλημα ακράτειας ούρων και κοπράνων, καθώς και καλύτερη ποιότητα ζωής και σεξουαλική δραστηριότητα.

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΠΥΕΛΙΚΟΥ ΕΔΑΦΟΥΣ-ΟΔΗΓΙΕΣ
-Οι ασκήσεις γίνονται από ύπτια, όρθια και καθιστή θέση με τα γόνατα ελαφρώς λυγισμένα  και εστιάζουμε την προσοχή μας, για λίγα δευτερόλεπτα στην αναπνοή μας( εισπνοή… εκπνοή ...νιώθουμε τον αέρα να μπαίνει στους πνεύμονές μας, να τους γεμίζει και να βγαίνει). Θυμόμαστε να σφίγγουμε τους μυς του πυελικού εδάφους, κατά τη διάρκεια  της εκπνοής.

-Όταν σφίγγουμε, πιέζουμε πάντα προς τα μέσα και πάνω κι όχι προς τα κάτω. (φανταζόμαστε ό, τι υπάρχει ένα σχοινάκι που θέλουμε να το τραβήξουμε εσωτερικά από την ουρήθρα προς τον ομφαλό).

-Δε σφίγγουμε παράλληλα τη κοιλιά ,τους μηρούς ή τους γλουτούς (για να το πετύχουμε αυτό, τοποθετούμε τα χέρια μας, το ένα πάνω στην κοιλιά μας και το άλλο στο πλάι στο γλουτό μας, τα χέρια μας δεν πρέπει να κινούνται καθόλου κατά τη διεξαγωγή των ασκήσεων)

-Ένα καλό πρόγραμμα ασκήσεων πρέπει να σχεδιαστεί από εξειδικευμένο φυσικοθεραπευτή, ανάλογα με τις ανάγκες του ασθενή για αύξηση της δύναμης, της αντοχής, και των επαναλήψεων ώστε, να προκύψει όφελος στην καθημερινότητα του. 

-Πριν  σηκωθούμε όρθιοι από την καθιστή θέση, σφίγγουμε πρώτα τους μυς του πυελικού εδάφους.

-Επίσης συσπούμε τους μυς του πυελικού εδάφους κάθε φορά πριν βήξουμε, φτερνιστούμε ή σηκώσουμε βάρος.

Η υπομονή και η σωστή καθοδήγηση από ειδικευμένους επιστήμονες, μπορεί να δώσει λύση στο πρόβλημα της  ακράτειας!!!

 

 
Παγώνη Πολυτίμη
Φυσικοθεραπεύτρια Msc ΑΠΘ
Κιν. 6977079157
Διευθ. Πόντου 130 Καλαμαριά
τ.κ. 55132
e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.  
 




Pin It
 
Health & LifeStyle στο Facebook
English French German Italian Russian Spanish
Πέτρος Θάνος χειρουργός ουρολόγος Θεσσαλονίκη
αληθινές ιατρικές ιστορίες πραγματικά ιατρικά περιστατικά υγείας
egnatia

Δημοσιεύσεις Υγείας

Ενημερωτικό Δελτίο

Θέλετε να λαμβάνετε τα νέα του uromed.gr?
Όνομα:
Email: